13 Μαρ 2012

Ψαρεύοντας...την καταληκτική ορθογραφία!


Για να μάθει ορθογραφία ένα παιδί που έχει Δυσλεξία ή άλλου είδους Μαθησιακές δυσκολίες, θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει με παιχνίδι.

Συγκεκριμένα θα μιλήσουμε για τα Ουσιαστικά. Χωρίζονται σε ΑΡΣΕΝΙΚΑ-ΘΗΛΥΚΑ- ΟΥΔΕΤΕΡΑ.

1) Γράψτε σε χαρτάκια τις καταλήξεις που περιλαμβάνει η κάθε κατηγορία (π.χ. τα Αρσενικά τελειώνουν σε -ης -ος -ες -ωνας -ίτης -ιώτης κτλ...)

2) Περάστε σε κάθε χαρτάκι ένα συνδετήρα και ρίξτε τα σ´ένα μικρό κουτί.

3) Φτιάξτε ένα καλάμι ψαρέματος με ένα ξυλακί όπου θα κρέμεται μια κλωστή κι ένα μαγνητάκι.

Κάθε φόρα το παιδί θα ψαρεύει μια κατάληξη και θα αφιερώνετε σ´αυτήν όλη τη συνεδρία. 
Π.χ. "ψαρεύει" το χαρτάκι που γράφει -ης και του λέτε: "Σήμερα θα μάθουμε αρσενικά ουσιαστικά που τελειώνουν σε -ης". Έπειτα ζητάτε να γράψει στο τετράδιο όσα περισσότερα μπορεί να σκεφτεί (φούρναρης, χορευτής, γυμναστής κ.ο.κ). Με λίγη φαντασία και φυσικά με βάση τους Γραμματικούς κανόνες (δλδ όλα τα αρσενικά που τελειώνουν σε -ης γράφονται πάντα με ητα) μπορείτε να σκεφτείτε ασκήσεις και δραστηριότητες με στόχο το παιδί να μάθει την ορθογραφία και να την χρησιμοποιεί αυθόρμητα στο γραπτό λόγο.

Παρατήρηση: Στο κουτί βάζετε καταλήξεις ενός γένους κάθε φορά. Δεν προχωράμε στα Θηλυκά ή στα Ουδέτερα εάν δεν έχει μάθει όλες τις καταλήξεις των Αρσενικών.


Παρόμοιες δραστηριότητες μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο του Κ.Α. Δαραή "Ανάγνωση, γραφή και άτομα με σύνδρομο Down", εκδόσεις University Studio Press


 Ειρήνη Γιαμούκη
Λογοθεραπεύτρια
Επικοινωνία: ini_thess@hotmail.com 
Twitter.com/@eirinigi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου